صدای جمهوری اسلامی ایران

محسن نظافتی در خصوص مشكلاتی كه در روند صدور روادید پیش آمده گفت و اظهار داشت اگر مردم حوصله كنند ظرف دو سه روز آینده مشكلات به حداقل می رسد و پاسپورت ها به مردم برگشت می شود.

محسن نظافتی مدیركل عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگوی تلفنی با رادیو اربعین در خصوص مشكلاتی كه در روند صدور روادید پیش آمده گفت و اظهار داشت: امسال دو اتفاق غیرمنتظره افتاد، در قالب ستاد اربعین، پارسال آسیب شناسی كردیم یكی از آسیب ها این بود كه هیئت كنسولی كه از عراق می آید قاعدتا باید می ماند تا زمانی كه ویزای اربعین تمام شود و بعد به عراق بروند. پارسال وسط دوره، تیم كنسولی گفتند ماموریت ما تمام شده و باید برویم و تیم دیگری از عراق بیاید طبیعتا رفتن تیم قبلی و آمدن تیم جدید زمانبر بود. این اتفاق در سال گذشته حدود دو یا سه روز در كار ما وقفه بوجود آورد.
وی افزود: این مشكل به كشور عراق و به وزارت امورخارجه عراق و به سفیر عراق در ایران اعلام شد و بنا بود دیگر این اتفاق نیافتد اما متاسفانه روز 26، 27 و 28 مهر ماه امسال دوباره این اتفاق افتاد و تیم قبلی رفتند و تیم جدیدی آمد و سه روز ویزا صادر نشد در حالیكه باید قائدتا روزی 50 الی 60 هزار ویزا در سراسر كشور صادر می شد و ورودی های جدید هم روزانه 70 هزار نفر ثبت نام داشتیم.
مدیركل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص مشكل دوم اظهار داشت: چون توافق شد كه به ریال ایرانی پول ویزا داده شود و نه به دلار، پنج روز طول كشید و سفارت گفت كه از عراق دستور نیامده و این هشت روز وقفه باعث شد تا تعداد زیادی ویزا صادر نشود درحالیكه تقریبا باید در این هشت روز 400 هزار ویزا صادر می شد. از طرفی مشكلات درون سازمانی پیش آمد كه برطرف شده و اگر مردم حوصله كنند ظرف دو سه روز آینده این مشكل به حداقل می رسد و پاسپورت ها به مردم برگشت می شود.
وی در خصوص مراحل صدور ویزا بیان داشت: دفاتر درخواست ها را به مركز استان روانه می كنند مركز استان هم آنها را به تهران می آورند تا این ویزاها صادر شود. البته مراحل صدور ویزا زمان بر است. مجدد داریم از دفاتر پشتیبانی می كنیم از برادران عراقی خواهش كردیم تا تعداد كسانی كه مجاز به امضای ویزا هستند اضافه كنند.
نظافتی در خصوص شكایاتی كه از دفاتر زیارتی می شود، گفت: اگر كسی به دفتری مراجعه كرد و درست برخورد نكردند و درست پاسخ ندادند خواهش می كنیم كه به سامانه سازمان حج در همان استان تلفن بزنند ما با این دفاتر برخورد می كنیم.
وی تاكید كرد: زائران به هردلیلی در مورد روادید و دفاتر زیارتی با مشكل رو به رو شدید با شماره همگانی 30007773 نام دفتر و مشكل را بفرمایند تا رسیدگی شود.

مرتبط با این خبر

  • رادیو اربعین؛ صدای واقعیت‌های اربعین حسینی بدون شعارزدگی

  • ارسال 10 هزار عكس برای رادیو نمای اربعین

  • معرفی زنان واقعه كربلا

  • رادیو اربعین، همراه زائران در مشهد مقدس تا پایان ماه صفر

  • راهپیمایی اربعین جهاد تبیین است

  • رادیو اربعین تخصصی‌ترین و پرمخاطب‌ترین رسانه كشور در ماه صفر

  • آمادگی حرم مطهر رضوی برای پذیرایی از زائران در در روزهای پایانی ماه صفر

  • رادیو اربعین؛ پل ارتباطی میان عاشقان حسینی

  • زائران برای موفقیت دولت دعا كنند

  • مرقد لیلی؛ سفری معنوی به قلب اربعین و فرهنگ عاشورا