سخنگوی سازمان هواپیمایی كشور به رادیو اربعین با بیان اینكه هم اینك مشكل خاصی از فرودگاه نجف گزارش نشده است، گفت: مردم در صورت بروز تخلف، گزارش های دفاتر هواپیمایی را به سایت سازمان هواپیمایی كشوری ارسال كنند.
جعفرزاده اعلام كرد: «حدود 10 شركت هواپیمایی كار جابجایی زوار را بر عهده داشتند و پروازهای رفت ما از ازدحام بالای بیش از آنچه ظرفیت بخش هوایی بود مورد تقاضا قرار گرفت.»
وی با اشاره به وضعیت نامناسب جوی فرودگاه های عراق در روزهای نخست و اختلال در سرویس دهی گفت: «شركت های هواپیمایی این نقیصه را جبران كردند و یكی دو روز آینده آمادگی دارند پروازهای برگشت را انجام دهد.»
جعفرزاده افزود: «عوامل فرودگاهی مستقر در فرودگاه های مختص پروازهای اربعین آمادگی كامل دارند و تیمی از سازمان هواپیمایی كشوری امروز به فرودگاه نجف اعزام شدند تا پاسخگوی مشكلات زوار عزیز باشند.»
سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری تاكید كرد: «هم اینك مشكلی در فرودگاه نجف وجود ندارد و موضوعات احتمالی با اعزام تیم نظارت هواپیمایی كشوری رفع می شود ولی هم اینك مشكل خاصی به سازمان هواپیمای كشوری گزارش شده است.»
جعفرزاده همچنین در خصوص قیمت گذاری ها در ایام اربعین گفت: «خود شركت های هواپیمایی روی قیمت توافق كردند؛ علی رغم اینكه بلیط های خارجی رقابتی است، سازمان هواپیمایی كشوری نیز اطلاع رسانی گسترده ای را انجام دادند.»
وی خاطرنشان كرد: «در صورت بروز تخلف، قطعا مسئله قابل رسیدگی است؛ ولو اینكه بعد از مراسم باشد و مردم گزارش خود را به سایت سازمان هواپیمای كشوری ارسال كنند كه قطعا قابل پیگیری می شود.»