مدیر اجرایی موكب حضرت امام روح الله در فرودگاه امام گفت: در این موكب علاوه بر پذیرایی كه به صورت 24 ساعته از زائران و حتی سایر مسافران پروازهای دیگر انجام می شود، برنامه های فرهنگی برپا است.
مهدوی مدیر اجرایی موكب حضرت امام روح الله در فرودگاه امام خمینی (ره) در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین با بیان اینكه از هفدهم مهرماه پذیرایی از زائران امام حسین (ع) و بدرقه آن ها را كه در فرودگاه امام خمینی تردد دارند، شروع كردیم، گفت: خدمات ما شامل هم مسافران ایرانی و هم مسافرانی است كه به صورت ترانزیتی از فرودگاه امام خمینی (ره) تردد دارند و به سمت عتبات عالیات عزیمت می كنند.
وی با اشاره به اینكه امسال استقبال خوبی از موكب حضرت امام روح الله (ره) شده است، اظهار كرد: حجم مسافران و زائران اربعین حسینی افزایش 60 الی 70 درصدی داشته است و از طرفی تعداد مسافران ترانزیتی نیز از كشورهای مختلف افزایش یافته است.
مدیر اجرایی موكب حضرت امام روح الله در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: در این موكب علاوه بر پذیرایی كه به صورت 24 ساعته از زائران و حتی سایر مسافران پروازهای دیگر انجام می شود، برنامه های فرهنگی برپا است.
وی به بیان برخی از اقدامات فرهنگی در موكب امام روح الله (ره) پرداخت و عنوان كرد: در غرفه نایب الشهید، هر زائری كه تمایلی داشته باشد برایش كارتی به نام یكی از شهدای دفاع مقدس، شهدای انقلاب و یا شهدای مدافع حرم صادر می شود و نایب الزیاره این شهدا می شوند.
مهدوی افزود: در غرفه مبلغین، مبلغ ها حضور دارند و به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و چینی موضوع قیام امام حسین (ع)، عاشورا و اربعین حسینی و این حركت عظیم را به سمت كربلا تبیین می كنند.
وی در خصوص مدت زمان خدمات موكب امام روح الله (ره) در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: ما تا روز اربعین در خدمت زائرانی هستیم كه از فرودگاه امام خمینی(ره) به سمت كربلای معلی عزیمت می كنند و از روز بعد از اربعین نیز به مدت سه روز به استقبال زائران می رویم و به آن ها خدمات ارائه می دهیم.