كارشناس رسانه گفت: جنگ روانی فقط از بخش سیاسی رسانه به مردم منتقل نمی شود، بلكه در حوزه فرهنگی و سرگرمی هایی كه مردم دارند وارد زندگی آنها می شود.
به گزارش رادیو مقاومت، دكتر معصومه نصیری با اشاره تنوع جنگ های موجود در قرن اخیر، اظهار كرد: در عملیات روانی در لحظه عملیاتی انجام دهیم كه در آن موفقیت اتفاق نیفتد، بنابراین این نوع از عملیات همیشه لحظه ای هستند.
وی ادامه داد: عملیات روانی مبتنی بر لحظه است، مهم ترین موضوع تحقق اتفاقات شناختی است، ممكن است عملیات روانی نظام رفتارها را تغییر دهد.
دكتر نصیری رسانه را این روزها یكی از ابزار عملیات روانی دانست و اضافه كرد: ممكن است این عملیات روانی در قالب یك بازی رایانه ای برای كودكان و نوجوانان باشد.
این كارشناس رسانه بازی های كامپیوتری را با هدف لذت بردن مخاطب دانست و یادآور شد: این اطلاعات از طریق لایه های فرهنگی در قالب جنگ شناختی به سبك زندگی مردم وارد می شود، بنابراین، اطلاعات عملیات روانی و شناختی در حوزه سرگرمی وارد می شود تا بدون اینكه مردم بدانند محصولاتی را به شناخت مخاطب می دهد كه می تواند سبك زندگی انسان را تغییر دهد.
وی معتقد است، جنگ روانی فقط از بخش سیاسی رسانه به مردم منتقل نمی شود، بلكه در حوزه فرهنگی و سرگرمی هایی كه مردم دارند وارد زندگی آنها می شود.
به گفته دكتر نصیری مخاطب اصلا تصور نمی كند از طریق موسیقی یا بازی های كامپیوتری یكسری اطلاعات را در ذهن خود ذخیره كرده كه این اطلاعات به مرور سبك زندگی مخاطب را هدف گرفته است.