كارشناس رسانه گفت: اگر به صادق بودن وعده مقاومت ایمان داشته باشیم بیست سال دیگر در قدس خواهیم بود و بچه های دهه شصت، شصت سالشان می شود و می شوند حاج قاسم در دو سال پیش.
به گزارش روابط عمومی رادیو مقاومت، دكتر علیرضا داودی كارشناس رسانه در برنامه عصر مقاومت گفت: امسال شرایط خیلی خاص شده و روزهایی بین این دو شهادت حاج قاسم و حضرت زهرا (س) برای ما عزیز است. ما مفهومی داشتیم كه اوایل جنگ خیلی درباره آن صحبت شد مصل این كه راه قدس از كربلا می گذرد. پایه قدس قاعدتا كربلا است و ما به جایی رسیدیم كه بحث اربعین و نجف برای ما مسیر جدی و در اختیار دارد و مقدمه قدس كربلا است.
وی ادامه داد: قدس و بیت المقدس آنچه كه باید به عنوان شهید در خودش معنا می كرد را معنا كرد و حاج قاسم شد شهید قدس و از كربلا گذشت. كل یكربلا و كل یوم عاشورا هم خودش را دقیق نشان می دهد. وعده مقاومت صادق است و وعده صادق هم حتمی و شدنی است. وقتی راه قدس از كربلا می گذرد قطعا راه بقیع از قدس می گذرد. تنها نكته ای كه امروز در ذهنمان است این است كه شهید بقیع چه كسی خواهد شد؟
وی افزود: اگر بحث مقاومت را روی همین مفهوم قرار دهیم، حاج قاسم در سن 40 سالگی وارد فضایی شد كه سپاه قدس شد مسیر حركتی یا جریان حركتی در مسیری كه امروز تحت عنوان مكتب یا گفتمان از آن یاد می شود. ما به دو چیز قائلیم یك اینكه گفتمان متوقف شدنی نیست و دوم اینكه این مكتب قابل تحریف كردن نیست. پس وقتی در مسیری این دو وجود ندارد پس قطعا ادامه دارد و حضور در كربلا یك زمانی برای ما آ÷زو بود امروز آن آرزو برای ما شده متد مبتنی بر تجربه.
وی افزود: قدس جزو آمال و آرزوهای ما هست اما حد یقف ما نیست. قدس برای ما نماد هست اما پایان مسیر نیست و یك ایستگاه هست اما همه ایستگاه ها نیست. پس وقتی حاج قاسم با این وضعیت و در این جایگاه می شود شهید القدس این مكتب برای رسیدن به بقیع از چه ایستگاه هایی عبور خواهد كرد و چه كسانی را تقدیم می كند؟ و چه كسی قرار است یك روزی اللهم انا الله نعلم منهم الا خیرا را به عنوان شهید البقیع برایش خوانده شود؟
وی ادامه داد: اگر به همین مسئله فكر كنیم امیدی در ما زنده می شود. حاج قاسم بیست سال پیش تصورش این نبود كه این می شود اما وقتی در مسیر قرار گرفت شد حاج قاسم سلیمانی و قبل از او خیلی های دیگر به این مسیر پیوستند. امیدی كه برایما زنده می شود این است اگر این مسیر را با همین كیفیت حاج قاسم گونه ادامه دهیم شاید تك تك ما هم بشویم شهید البقیع. این آرزوی جهان اسلام نیست بلكه آرزوی ائمه (ع) است.
داودی گفت: وقتی بین شهادت حضرت زهرا (س) و شهادت حاج قاسم فكر می كردم كه این دو چه رابطه ای می توانند داشته باشند؟ فقط این به ذهنم رسید كه حد فاصل شهید قدس و شهید بقیع. خیلی ها فكر می كنند حاج قاسم دیگر نمی تواند باشد، اما وقتی با خودم تامل كردم پرسیدم چرا امسال اینطوری شده؟ راه بقیع واقعا از كربلا می گذرد اما حتما باید در قدس توقفی داشته باشیم و بعد به سمت بقیع برویم.
وی ادامه داد: آرزوی همه ما نشستن در شش گوشه و بین الحرمین و رفتن به زیارت حضرت عباس (ع) بود. حاج قاسم وقتی بیت الزهرا (س) را تاسیس می كند و خیلی از برادران مقاومت سربندشان می شود یا زهرا (س) و وقتی صحبت از حضرت زهرا (س) می شود تنها چیزی كه به ذهنمان می رسد این است كه رسیدن به قدس یعنی یك گام نزدیك شدن به بقیع. چقدر از ما آرزویمان این است كه در بقیع بنشینیم و ساعت ها برای مظلومیت ائمه گریه كنیم.
داودی افزود: آنچه در بطن وجودمان هر روز غلیان می كند این است كه وقتی با سربند حضرت زهرا (س) به سمت قدس می رویم صاحب این مسیر دیگری و دیگرانی هستند كه تمام شدنی نیستند. این سیره نه تنها تمام نمی شود بلكه مرتبا درون خودش زایش ایجاد می كند. حاج قاسمی كه 22 سال دوید و زمین خورد و گریه كرد و همه این فضا را تجربه كرد برای اینكه به قدس برسد و او قطعا آن نقطه را پایان راه نمی دانست.
وی ادامه داد: اگر به صادق بودن وعده مقاومت ایمان داشته باشیم بیست سال دیگر در قدس خواهیم بود و بچه های دهه شصت، شصت سالشان می شود و می شوند حاج قاسم در دو سال پیش. از الان این گوهر را درك كنیم و آمادگی را از الان ایجاد كنیم، زمانیكه می خواهیم نماز را در بیت المقدس بخوانیم، امیدی در حركت به سمت بقیع داریم. خودسازی و دیگر سازی كه در مكتب سلیمانی وجود دارد قرار است ما را به كدام نقطه برساند و تمام فرایندی كه امروز تحت عنوان مسیر مقاومت مطرح می شود قرار است از ما چه بسازد؟ اگر اینها را درك كنیم فردا می توانیم به مفهومی برسیم و آنهم اینكه مسیر مقاومت حاج قاسم را متولد كرد اما حاج قاسم با نحوه حركت و تكاملش مسیر مقاومت را گسترش و توسیع داد.
این كارشناس رسانه افزود: دعا كنیم در این مسیر با این نگاه به گونه ای حركت كنیم كه اگر خواستند روزی ما را حركت بدهند تحت عنوان امتداد شهید القدس یا امتداد شهید البقیع از آن یاد كنند. نكته مهم اینجا است كه خیلی ها فكر می كنند برخی موضوعات فقط كلامی است و درباره حاج قاسم هم همین فكر ار می كردند اما وقتی او توانست ثابت كند دیگر حرفی نداریم. بنابراین باید دو فاز را در ذهنمان داشته باشیم فاز اول ما همان جایی هستیم كه حاج قاسم 22 سال پیش در آنجا ایستاده بود و فاز دوم اینكه مراقب باشیم خیلی ها بیست سال پیش شروع كردند اما به نتیجه نرسیدند و علتش هم ناتوانی در عبور كردن از قله ها بود.
وی افزود: مقاومت شوخی و ادا و اطوار ندارد و مقاومت مقاومت است همانگونه كه هر چه در وصف حضرت زهرا بگوییم در انتها فاطمه فاطمه است. پس ببینیم نقطع عطف و آمال مان كجا است؟ و در این مسیر هیچ میانبری وجود ندارد. ممكن است عمرمان قطع ندهد به آن زمان كه اگر هم از دنیا برویم مردن در این مسیر هم خیلی مهم است. زجرآورترین لحظه برای بچه شیعه چه زمانی است؟ لحظه ای است كه كمر شما سنگ غسال خانه را لمس كند. چون شهید غسل و كفن ندارد. پس شهید القدس شهید الكربلا و شهید النجف افرادی هستند كه با همین نگاه رفتند چون نمی خواستند سنگ غسال خانه را تجربه كنند و باید دعا كنیم كه به ما بدهند اما یاد داشته باشید گدای كاهلی نباشیم چون آن زمان است كه صاحب خانه تقصیری ندارد. این همان آرزویی است كه به ما اجازه به بن بست فكر كردن و نا امید شدن نمی دهد و دست نیافتنی نیست و حركت در این مسیر اگر ادا اطوار در نیاوریم و خودمان را كسی ندانیم و دعا كنیم كه بخرند ما را به شرطها و شروطها. اگر دعای خیر برای خودمان كسب كنیم فكر نمی كنم نشدنی باشد و ان شاء الله محقق می شود.
انتهای پیام/