كارشناس بین الملل و رسانه گفت: در محور مقاومت نمی گویند پشت هر مرد موفقی یك زن موفق وجود دارد اینجا می گوییم پشت محور مقاومت چقدر زنان و كودكان قرار گرفتند. خون چیزی نیست كه به این راحتی ها قابل حذف كردن باشد.
به گزارش روابط عمومی رادیو مقاومت، دكتر علیرضا داودی كارشناس بین الملل و رسانه در برنامه عصر مقاومت گفت: 14 سال پیش خانمی در بحرین شعری را در مخالفت با سیستم حاكم آن زمان خواند و آن خانم را گرفتند و یكی از نمادهای جدی در بحرین شد. در ایران مجموعه ای راه افتاد تحت عنوان جمعیت دفاع از زنان در محور مقاومت و دو لنج را از بندر دیر به سمت بحرین فرستادند.
وی ادامه داد: مسئله برون مرزی بود و یادم است حركتی از تهران به سمت قم بود و به اغلب شهرها هم رسید. نكته ای كه در آن زمان در مباحث الجزیره و بی بی سی دیده می شد این بود كه چطور در یك كشوری مثل بحرین خانمی این مباحث را مطرح می كند، در جای دیگری مثل ایران این جماعت برای خون خواهی راه می افتند؟ آن زمان رادیو آزادی و رادیو فردا روی این موضوع خیلی كار كردند كه چرا در امریكا اتفاقی می افتد و هیچكس صدایش در نمی آید.
وی افزود: این سوالی كه آنها روی آن كار كردند پاسخ های متنوعی به آن داده شد اما همه حول و حوش این چزخید كه ظاهرا یك پیكره واحدی در حوزه مظلومیت و مستضعفین شكل می گیرد. تا اینكه یكی دو سال پیش قصه جورج فلوید در امریكا رخ داد، به خاطر جورج فلوید در تهران تظاهرات نشد اما به خاطر او لندن، پاریس، امریكا به هم ریخت. همان زمان دیدم كه بی بی سی روی این موضوع شروع به كار كردن كرد. اما مسئله ای پیش آمد و آنهم این بود كه آیات القرمزی جهانی شد اما جورج فلوید جهانی نشد. چرا؟
وی ادامه داد: دو سه پاسخ را برای این ماجرا انتخاب كردم. اینكه حركتی كه برای آیات القرمزی از سمت ایران و كشورهای دیگر رخ داد به یكباره نیفتاد ما قلبش محمد الدوره را داشتیم، حسین فهمیده را داشتیم و ما امتداد یك مكتبیم، خود مكتب نیستیم. بنابراین قوت مان را متصل به تاریخ می كنیم، تاریخی كه سراسر از دفاع مظلوم در برابر ظالم بوده است. پس این كار یك شب و یك سال نیست بلكه پدیده تاریخی است. چرا در اروپا و امریكا این پدیده تاریخی معنا پیدا نكرد؟ با اینكه در آنجا ظلم شان نسبت به خودشان خیلی بیشتر است.
وی افزود: نكته دوم این است كه رسیدن به یك محور كار راحتی نیست و ما وقتی می گوییم محور مقاومت از ایران تا آنجا و از آنجا تا آنجا هم بر اساس ممارستی شكل گرفته در حالیكه شما محور مستضعفین را در اروپا و امریكا نمی دیدید. گاندی خیلی تلاش كرد و بسیاری دیگر تلاش كردند اما این محور شكل نمی گرفت. جورج فلوید نمادی از اتصال همه این مفاهیم در محوری بود كه از آن تحت عنوان مظلوم استفاده می كنیم.
وی ادامه داد: نكته سوم این است كه اساسا دفاع از مظلوم هیچ وقت پروژه نیست بلكه پروسه است. دفاع از مظلوم هیچ وقت یك گزاره گذرای امروزی و فردایی نیست و الی الابد است. تسلط یكی بر دیگری قطعا مشمول گزاره هایی است كه باید لحاظ شود. این سه مورد ار كنار هم می گذاریم و می بینیم كه دو عامل اصلی دارد. یك رهبری و دو امتداد رهبری. رهبری مستضعفین و رهبری مظلومان و امتدادش بازوهای اجرایی این حمای در همه عالم یك چیزی را خلق می كند به نام حاج قاسم سلیمانی.
داودی ادامه داد: این فرد برای این مفهوم خلق شد. اگر اروپا و امریكا هم قاسم هایی داشتند كه علی الظاهر دارد شكل می گیرد شك نكنید آن محور هم محور مقاومت خواهد شد. پس یكی از دلیل هایی كه می گویند این مكتب جهان شمول است به همین دلیل است. محور مقاومت سه معنا با هم درون هم دارد كه معنا می شود اخلاص، اجماع و نظم این سه درون همدیگر معنا می شود. اخلاص یعنی گور بابای من و هر چه هست ما است، موضوع بعدی نظم است نظم مفهومی علمی است اما قبلش باید در ذهن وجود داشته باشد. ذهن حاج قاسم ذهن منظمی است پس اگر شما فرماندهی شدی و ذهن منظمی نداری نمی توانی نظم را برقرار كنی اینهمان چیزی است كه محور ضد مقاومت می خواهد كه در محور مقاومت اتفاق می افتد.
وی افزود: نكته سوم اجماع است. یكی مثل حاج قاسم چند سال دوید تا بتواند احماع ایجاد كند و محور مقاومت را بتواند به جهان مقاومت و حوزه مقاومت برساند؟ خیلی تلاش كرد. از نظر مكتب منابع انسانی در كنار توسلات معنوی می شود سرمایه شكست ناپذیر و در هر حوزه ای كه منابع انسانی نادیده گرفته شد یا به اشتباه دیده گرفته شد، شك نكنید محور مقاومت را دارد می زند. چون منابع انسانی سرمایه است. كسی كه نیروی انسانی را ندید می گیرند خسر الدنیا والاخره هستند. محور مقاومت یعنی محور انسانیت درك و فهم و شعور و منطق كه همه اینها ذیل معنویتی تعریف می شوند كه آن معنویت اگر قانون داشت و اگر از من عبور كرده بود می شود متصل توسلی و می تواند كار را انجام دهد.
داودی ادامه داد: چرا در اروپا و امریكا به این مرحله نرسید؟ چون این قاعده را نداشت. شما هر جایی كه كار مردمی كردید، كار طبق همین فرایند پیش می رود چون دعای خیر مادر شهید، مادر رنج دیده، پدر داغدار پشت سرتان است. محور مقاومت تا سفره شما اثر می گذارد و دقت داشته باشید این محور خانواده بزرگ جمعیتی است. پس اتفاقی كه الان دارد در اروپا و امریكا رخ می دهد چون لندن نشین ها فهمیدند مشكل نیویوركی ها مشكل آنها هم هست و پاریسی ها فهمیدند مشكل لندن و نیویورك مشكل آنها هم هست. آرام آرام هم كلد هم فهمیدند كه مشكل آنها مشكل خودشان هم است. تازه متوجه می شوند چرا ما در تهران می گوییم مشكل مردم سوریه مشكل ما هم هست؟ مشكل بحرین مشكل ما است.
وی ادامه داد: پس وقتی آیات القرمزی را در میدان لولو می گیرند مشكل ما است. چون همه ما عضو یك خانواده هستیم و فاصله جغرافیایی دلیلی بر نادیده گرفتن حقوق انسانی نمی شود. ما در یك فضایی حركت می كنیم كه وقتی به آن می گویند مكتب، مكتب عام و جهان شمول است. به كمونیسم و لیبرالیسم هم می گویند مكتب اما همه این مكاتب روی هم توانست ده درصد مشكلات بشریت را التیام بخشد یا بشریت را مومن به خودش برای نگهداشتن اش بكند؟ خیر. پس این اتفاقی كه در حوزه مقاومت از آن صحبت می كنیم جهت تبدیل مشكل محمد الدوره در گوشه بغل پدرش در انتفاضه سوم است تا من داودی كه اینجا برای شما صحبت می كنم. محور مقاومت محور شوخی بردار نیست و محور سلیقه و عقده های شخصیتی نیست و محور مقدسی است و ورود به آن خیلی دقت می طلبد.
این كارشناس سیاسی گفت: با كج فهمی ها از محور مقاومت ذهن مخاطب را به سمت فرعی كردن موضوعات اصلی و اصلی كردن موضوعات فرع سوق ندهیم. اینجا است كه واقعا لعن دارد.
«اللهم العن العصابة التی جاهدت الحسین»؛ دقت كنید این بایعت و تابعت و شایعت در طول تاریخ معنا دارد. چون آنجایی كه می شوند مارقین و قاسطین را دقت كنید و اینها مفاهیمی است كه در محور مقاومت عدم توجه به آنها ما را به نابودی می كشاند. در هر سنگری كه هستیم باید دقت داشته باشیم ما به ازای خون چند شهید در محور مقاومت چند نفر است؟ پس به ازای هر یك صندلی تقسیم بر تعداد شهدای ما نیست بلكه تقسیم بر عدد شهدای محور مقاومت است و كار خیلی سخت می شود. محور مقاومت به عمل است به سخنرانی نیست.
وی ادامه داد: یك جمله ای هست كه می گویند بگویید مردهایتان بیایند و بجنگند. مرد به منزله جنس مذكر نیست و جریان مقاومت این را معنا كرده كه مردان در جبهه مقاومت دارند می جنگند. زن نقش مادر و خواهر همسر و دختر شهید را پیدا می كند كه مردانه ترین نقش ها در این عالم است. مردانگی اقدام جدی است نه جنسیت. وقتی محور مقاومت كلهم مردانه هستند و می گویند بگویید مردان تان بیایند و همه وسط میدان هستند، در یك جنگ در طول تاریخ در محور خارج از مقاومت به من نشان دهید كه همه با هم برای جنگیدن آمده باشند. در جنگ های صلیبی شوالیه ها با زن و بچه شان می جنگیدند.
وی ادامه داد: در همین اروپا محال ممكن است كه آنها اینطور ورود كنند چرا؟ چون محور مقاومت زن و مرد و بچه را ناموس خودش می داند و زن و بچه و مرد هم محور مقاومت را خانواده خودشان می دانند. این دو مفهوم در رفت و برگشت با هم دیگر تشكیل محور مقاومت دادند. اصلا یك تصویر به من نشان دهید از تشییع سربازان امریكایی كه بچه شان روی تابوت پدر است. وقتی صحبت از زن می كنیم صحبت از زنانگی نمی كنیم بلكه داریم از مشی صریح شفاف خلقت می كنیم و اینجا نمی گویند پشت هر مرد موفقی یك زن موفق وجود دارد اینجا می گوییم پشت محور مقاومت چقدر زنان و كودكان قرار گرفتند. خون چیزی نیست كه به این راحتی ها قابل حذف كردن باشد.
داودی همچنین بیان داشت: حضرت محسن، علی اصغر، علی اكبر (ع)، حُر همه اینها را نگاه كنید و زنان و دختران. شما در واقعه عاشورا زن دختر خواهر جوان پیر دارید و همه اینها مدل می شوند. برای همین است كه اگر دختر ایزدی در سوریه در معرض تهدید قرار می گیرد حاج قاسم او را دختر خودش می داند. در رژیم صهیونیستی ببینید كه می گویند دختران هم باید بروند سربازی. وقتی صحبت از نقش زنان می كنیم از دقیق ترین و حرفه ای ترین نوع پشتیبانی ها می كنیم برای همین است می گوییم جبهه مقاومت همه اینها را در برمی گیرد.
وی افزود: خدا لعنت كند آنهایی كه از محدوده سلام وقتی وارد مرحله لعن می شوند كار را محدود می كنند با عمل و قولشان. البته همه اینها به یك نقطه برمی گردد. زیارت عاشورا یك مكمل دارد و آن را در مكتب دیدید. أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ، دایره این بینهم در ظرف وجودی حاج قاسم خیلی بزرگ بود و محدود نكرد اما كفار در مقابلش كفار بودند و آنها را هم محدود نكرد. برای همین است كه می بینید می شود شخصیت جامع و كامل.
انتهای پیام/