رهبرانقلاب در دیدار مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، تولید و ارائه محصولات فاخرِ مبتنی بر فكر نو و در نظر گرفتن اقتضائات اجتماعی و فرهنگی تبلیغ را در عین خشیت كامل از پروردگار، 2 وظیفه مهم دستگاههای فرهنگی ـ تبلیغاتی خواندند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، تولید و ارائه محصولات فاخرِ مبتنی بر فكر نو، و در نظر گرفتن اقتضائات اجتماعی و فرهنگی تبلیغ را در عین خشیت كامل از پروردگار، دو وظیفه مهم دستگاههای فرهنگی تبلیغاتی خواندند.
حضرت آیتالله خامنهای ضمن قدردانی از اقدامات خوبی كه در سازمان تبلیغات اسلامی انجام گرفته است، با استناد به آیات قرآنی، خشیت از پروردگار به معنای «ملاحظه، رعایت و مراقبت» را راهبرد ضروری و همیشگی فعالان عرصه فرهنگ و تبلیغ دانستند و افزودند: دستگاهها و عناصر فرهنگی - تبلیغی باید كاملاً مراقب باشند كه حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه نباید از جنجال و هوچیگری و اتهامات ترسید.
ایشان توجه به اقتضائات اجتماعی در تبلیغ را نادیده گرفتن خشیت الهی ندانستند و گفتند: كارهای فرهنگی لوازمی دارد كه باید به آنها توجه كامل كرد.
ایشان توجه به لسان قوم را در فعالیتهای فرهنگی - تبلیغاتی از جمله این اقتضائات برشمردند و گفتند: زبان ارتباط گرفتن با یك جوان و نوجوان با زبان حرف زدن با یك غافل جاهل یا معاند فرق می كند همچنانكه باید زبان و لسان صحبت و تبلیغ در كشورهای دیگر با كار فرهنگی - تبلیغی در داخل از جمله در مجموعههای انقلابی تفاوت داشته باشد.
رهبر انقلاب اسلامی بازار فكر و محصولات نو در داخل و خارج را پررونق خواندند و گفتند: با تولید فكر نو، فرآوری آنها و تبدیلشان به محصولات فاخرِ دارای بستهبندی خوب، در این بازار پرمشتری فعال شوید.
ایشان با ابراز ناخرسندی از كم كاری در این عرصه گفتند: سازمان تبلیغات و حوزه هنری در عرصههای مختلف، كار خوبِ زیاد كردهاند اما نه به اندازه عمر حدوداً 40 سال خود، بنابراین باید كار و تلاش را مضاعف كرد.
اهمیت دادن به نیروی انسانی زبده به عنوان محور اساسی مجموعههای فرهنگی، حفظ نیروهای خوب سازمان تبلیغات در همه رشته ها، مراقبت از نیروها و مواظبت در زمینه آفات برون سپاری كارهای فرهنگی تبلیغاتی، چهار نكته دیگر رهبر انقلاب در این دیدار بود.
ایشان در این زمینه گفتند: البته باید از ظرفیتهای مردمی حداكثر استفاده را كرد كه در این زمینه جشنواره عمار نمونه خوبی است.
حفظ شادابی، سرزندگی، خوشحالی و خشنودی مردم از دیگر نكاتی بود كه ایشان به عنوان یكی از وظایف مهم دستگاههای فرهنگی تبلیغاتی بیان كردند.
رهبر انقلاب در تشریح بیشتر ابعاد و اهمیت این موضوع گفتند: البته اگر وضع اقتصاد و زندگی مردم بهتر شود شادابی و خشنودی آنها تا حدودی تأمین میشود اما جدا از این مسئله هم میتوان با مشاركت خود مردم، كارهای متنوع – شیرین و سرزندهای انجام داد.
بخش آخر سخنان حضرت آیتالله خامنهای در این دیدار حاوی چند توصیه از جمله پرهیز از جناحگرایی بود.
ایشان گفتند: در كل كشور به اتحاد كلمه و همدلی نیاز داریم چه برسد به مجموعههای انقلابی كه باید كاملاً از افتادن در دام نحلههای گوناگون فكری و جناحگرایی پرهیز كنند.
خودداری از كارهای صرفاً ویترینی و شكلی، و مراقبت از تولید آثار خنثی و بدون جهتگیری صحیح توصیههای دیگر رهبر انقلاب به رئیس و تعدادی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری بود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در این دیدار، از فعالیتها گزارش داد.
حجتالاسلام قمی گفت: جوانگرایی، پرورش نیرو و جهاد تبیین را جدی گرفته و در اولویت قرار دادهایم و سعی داریم به سهم خودمان به تأمین نیازهای فرهنگی جامعه كمك كنیم، البته در برخی زمینهها همچنان ضعف داریم.
دادمان رئیس حوزه هنری هم در گزارش كوتاهی گفت: مسیر رشد حوزه در زمینه ادبیات و كتاب را ادامه دادهایم اما سعی كردیم در دیگر زمینههای فرهنگی هنری و رسانه ای هم با تكیه بر ظرفیت درخشان جوانان همه مناطق كشور فعال باشیم.
پایان پیام/