صدای جمهوری اسلامی ایران

سید رحیم هاشمی بیان كرد: قصه ای كه در بازی های ویدیویی نوشته می شود قرابت زیادی به ادبیات مقاومت دارد زیرا هر دو آنها محصول اتفاقاتی است كه در زندگی واقعی رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو مقاومت؛ سید رحیم هاشمی یك فعال عرصه بازی های ویدیویی در گفتگو با برنامه «مثنوی حماسه» رادیو مقاومت در پاسخ به پرسشی درباره شباهت ها و تفاوت های بازی های كامپیوتری حوزه مقاومت و ادبیات مقاومت گفت: خیلی ها بازی های كامپیوتری را هنر هشتم حساب می كنند زیرا مجموعه ای از اتفاقات و هنرهای هفت گانه قبلی را در خود جمع كرده است. ادبیات مقاومت خیلی به سناریویی كه در نگارش بازی های كامپیوتری استفاده می شود نزدیك است.

وی افزود: قصه ای كه در بازی های ویدیویی نوشته می شود قرابت زیادی به ادبیات مقاومت دارد زیرا هر دو آنها محصول اتفاقاتی است كه در زندگی واقعی رخ داده است. در بازی های ویدیویی تعامل وجود دارد و انسان در جهان بازی حضور دارد و به همین شكل، قصه ها و ادبیاتی كه در داخل سناریو كار وجود دارد اساسا تجربه می شود و بازیباز با آن داستان تعامل می كند.

این فعال عرصه ساخت بازی های ویدیویی درباره تفاوت های ادبیات مقاومت و بازی های این حوزه بیان كرد: مهم ترین تفاوت این است كه ادبیات را در دنیای بازی های ویدیویی لمس و تجربه می كنیم. در واقع در كتاب ها اگر قصه ای را درباره دفاع مقدس و مقاومت می خوانید، آن قصه را در ذهن خود تصور می كنید اما در بازی های ویدیویی آن قصه را حس و تجربه می كنید و در واقع با دستان خود آن را هدایت می كنید.

وی اشاره كرد: تفاوت ادبیات با بازی های ویدیویی این است كه ادبیات در ذهن انسان جهان را شكل می دهد اما بازی های ویدیویی انسان را در جهان خود شكل می دهد. در حقیقت بازی خود یك جهان دارد و انسانی كه آن را بازی می كند در این جهان شكل می گیرد اما در ادبیات، جهان نوشته ها در ذهن مخاطب ایجاد می شود.

هاشمی در مصاحبه تلفنی با رادیو مقاومت با بیان اینكه بازی های اكشن كه نزدیك به بازی های دفاع مقدس تعریف می شوند گفت: این مدل بازی ها علاقه مندان زیادی در دنیا دارند و لذت خاصی به مخاطب می دهند زیرا از اسلحه هایی استفاده می كنند كه در دنیای واقعی نمی توانند از آن استفاده می كنند. استاده از ابزارهای جنگی كه احساس قدرت به انسان می دهد، تجربه ای لذت بخش برای آنها به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینكه بازی های اكشن كه مورد پسند نسل زد است با بازی های حوزه مقاومت می توانند یك نقطه قلاب با یكدیگر محسوب شوند اظهار كرد: این دو مولفه می توانند با یكدیگر پیوند بخورند تا نسل زدی ها به موضوعات دفاع مقدس نزدیك شوند. در حوزه دفاع مقدس كمتر ورود كرده ایم اما در موضوعات مرتبط با نبرد علیه داعش و تكفیری ها این موضوعات بیشتر نمود داشته است.

این فعال عرصه ساخت بازی های ویدیویی درباره اثرگذاری بازی های كامپیوتری در تغییر عقاید یك نسل و افراد جامعه گفت: بازی یك دریای عمیق است در حالی كه یك فیلم سینمایی یك اقیانوس كم عمق محسوب می شود. در یك فیلم سینمایی می توانیم مطالب زیادی را در حوزه مقاومت مطرح كنیم اما به دلیل زمان اندك و محدودیت هایی كه وجود دارد نمی توانیم عمیق شویم اما در بازی های ویدیویی این عمیق شدن وجود دارد زیرا مخاطب در بازی های ویدیویی پنج برابر بیشتر تعامل دارد و زمان خیلی خیلی بیشتری برای آن صرف می شود و به همین جهت اثرگذاری آن هم بیشتر است.

گفتنی است؛ شما مخاطبان ارجمند رادیو مقاومت میتوانید برنامه «مثنوی حماسه» رادیو مقاومت را شنبه تا چهارشنبه از ساعت 21:00 تا 23:00 روی موج اف ام ردیف 95,5 مگاهرتز و یا از طریق نرم افزار كاربردی ایران صدا دنبال كنید. همچنین سامانه پیامكی 30000955 آماده دریافت پیامك‌های مخاطبان فهیم رادیو مقاومت است.

مرتبط با این خبر

  • اسرائیل توان مبارزه در دو جبهه را ندارد/ اعلام حمایت ایران از سوریه با سفر مقامات

  • اما و اگرهای بازداشت نتانیاهو پس از صدورحكم

  • قرار گرفتن افكار عمومی مقابل اسرائیل/ وجدان‌های جهانی بیدار شده است

  • اسرائیل، نسل مقاوم آینده فلسطین را از بین می‌برد

  • دولت پاسخ اعتماد به غرب را با نفرت دید/ ایران باید رویه خود را تغییر دهد

  • زنان با تشكیل حلقه‌های فكری و فرهنگی به جبهه مقاومت كمك كنند

  • احتمال حمله حزب‌الله به تأسیسات هسته‌ای اسرائیل

  • یمنی‌ها باعث نابودی صنعت گردشگری اسرائیل شدند

  • جوانان فلسطینی سپر انسانی تله‌های انفجاری می‌شوند

  • شكایت علیه ترور شهیدسلیمانی هنوز ثبت نشده است!