رئیس بسیج رسانه كشور گفت: در سالهایی كه شهید سلیمانی در میدان عمل ورود كرده بودند، به موقع و با تفكر با مردم صحبت میكردند؛ و چقدر شخصیت كاریزمای او باعث می شد صحبت هایش برای مردم ما و تمام مردم دنیا الهام بخش باشد.
مرتضی كارآموزیان در گفتگو با برنامه «مردمیدان» رادیو مقاومت اظهار كرد: مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین یك واجب عینی و یك تكلیف برای همه است.
وی بابیان اینكه سردار سلیمانی یك الگو تمام عیار برای رسانه و كار رسانهای بود، ادامه داد: همه ابعاد زیستی و رفتاری سردار سلیمانی قابل الگوبرداری برای یك رسانه خوب و بین المللی است، تحت عنوان رسانه مكتب شهید سلیمانی، كه زمینه و چهار چوبی برای رسانه ما و حتی رسانه های آزاده در سطح جهان میچیند، شهید سلیمانی بدون شعار و خودنمایی اما با عمق ایمان بصیرت و اخلاص عمل خودش، جریان سازی میكرد.
رئیس بسیج رسانه كشور تصریح كرد: ما در بسیج رسانه اصلی ترین كاری كه به دوستان خودمان تاكید میكنیم تا رفتار رسانه ای مردم را بهبود بخشند بحث جریان سازی رسانه ای است ؛ این اتفاق را سردار سلیمانی انجام داد و دنیا را تحت تاثیر خودش قرار داد، این نكته بسیار قابل تأمل است، شهید سلیمانی یكی از مسئولین تزار اول لشكر و كشوری بود حتی نسبت به سایر هم قطاران خودش، شاید كمتر سخنرانی میكرد، به ندرت به عرصه رسانه ورود پیدا میكرد، در سالهایی كه شهید سلیمانی در میدان عمل ورود كرده بودند، به موقع و با تفكر با مردم صحبت میكردند؛ و چقدر شخصیت كاریزمای او باعث می شد صحبت هایش برای مردم ما و تمام مردم دنیا الهام بخش باشد.
كارآموزیان بیان كرد: خیلی از مسئولان كشورما زیاد صحبت میكنند و در رسانه ای هستند اما صحبت های آنها الهام بخش و معناساز نیست، شخصیت سردار سلیمانی شخصیتی فرا جناحی، پایبند به حق و حقیقت و منافع ملی بود، شهید سلیمانی به واسطه غرق شدن در ارزشهای انقلابی و كاریزمای خودش و بودن فراتر از گروهای سیاسی و جناحی به محبوبیت دست پیدا كرده بود و تبدیل به یك رسانهای تمام عیار جبهه رسانه مقاومت و مردم آزادی خواهی شد كه در سراسر جهان قرار دارد.
وی ادامه داد: رسانه های جبهه مقاومت باید نقش حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا را اجرا كنند و همانند حضرت زینب(س) پس از شهادت سردار سلیمانی نقش روشنگری در رابطه با سردار سلیمانی را داشته باشیم. چه اینكه شهید سلیمانی سید شهدا جبهه مقاومت است و اصلی ترین میراثدار عاشورا در زمان ما محسوب می شوند.
رئیس بسیج رسانه كشور بیان كرد: رسانه ما و خودما باید حقیقت رسالت و میراث شهید سلیمانی را غبار زدایی كنیم هرچند به نظر میرسد وسعت و بزرگی شهید قاسم سلیمانی خیلی فراتر و وسیع تر از قاب رسانه است. سردار سلیمانی ماورایی نبود اما رسانه هم قطعا نمی تواند آنچه در باطن و قلب این شهید عزیز است را به طور كامل ترسیم كند، در عین حالی كه نمی توانیم نقش رسانه ها را در تبلیغ نقش بیرونی شهید سلیمانی نادیده بگیریم.
كارآموزیان با گلایه از رسانه ها گفت: ما شخصیتی مثل سردار سلیمانی داشتیم اما از زندگی این سردار مستندهای زیادی ساخته نشده است. البته تواضع سردار سلیمانی در این امر بی تاثیر نبوده است.
وی ادامه داد: دنیای هالیوود كلی قهرمان فرازمینی و ابر انسان می سازد فقط برای ارضای خودكامه گی و ضعفشان كه بدون تاریخ و هویت هستند، و همیشه این داستانها با موفقیت به پایان میرسد؛ تاریخ هنر هفتم ثابت میكند كشورهایی كه در دنیای واقعی خودشان قهرمانان بزرگ مردمی مثل ما نداشتند و این كمبود را با خلق این شخصیت های با شكوه خیلی عظیم هالیوودی در آثار خودشان جبران میكنند.
رئیس بسیج رسانه كشور گفت: قاسم سلیمانی برخلاف قهرمانهای هالیوودی جلوه آیین و مرامی است كه با گذر از نفس و با از خودگذشتگی برای دیگران آرامش و امنیت را میخواهد و دنیایی كه در ذهن خودش بوده را می سازد و فراتر از سرزمین خودش به سرزمین های دیگر ورود پیدا می كنند وذره ذره زندگی اش را در راه خدا و مردم می گذارد.
كارآموزیان بیان كرد: اما متأسفانه نمی توانیم از طریق رسانه های خودمان این الگو را بسازیم و برای آیندگان خودمان كسانی كه پایه دار این موضوع هستند و نیاز دارند این شخصیت كاریزمای را در تاریخ خودشان تثبیت كنند استفاده كنیم.
وی بیان كرد: یكی از تهدیداتی كه ما با آن مواجهه هستیم این است كه رسانه ها فقط به جنبه های احساسی شهادت سردار سلیمانی محدود شده اند، همه میدانیم سردار سلیمانی یك فرمانده قدرتمند بود كه برای هر حركت نیروهای تحت فرماندهی خودش تحقیقات و مطالعات فراوان میكرد و با علم منطق پیش می رفت.
رئیس بسیج رسانه كشور عنوان كرد: سلیمانی مردی بود كه همه جهان و قدرتهای بزرگ سیاسی و نظامی به او چشم دوخته بود و از او حساب می بردند، بنابراین نباید ابعاد اقتدار نظامی او را فراموش كنیم، یكی از تهدیدات، تبدیل تبلیغ به ضدتبلیغ است، كه ما متاسفانه در این موضوع هنر داریم، وقتی رسانه دچار اغراق نمایی در رابطه با ارزشهای یك فرد شود و نتواند از قالب های هنری به خوبی استفاده كند، نتیجه كار ضدتبلیغ می شود.
انتهای پیام/