فیلمنامهنویس و كارگردان انقلابی كشورمان با بیان اینكه هر فیلم سینمایی در عرصه مقاومت حكم یك موشك را دارد و هیچ گنبد آهنینی نمیتواند جلوی اثر هنری و فیلم سینمایی را بگیرد، از برخورد خصمانه مدیران فرهنگی نسبت به ساخت فیلم در محور مقاومت گلایه كرد.
انسیه شاهحسینی فیلمنامهنویس و كارگردان در مصاحبه تلفنی با برنامه «مثنوی حماسه» رادیو مقاومت در تحلیل و بررسی شرایط سینمای مقاومت در ایران اظهار كرد: انگیزه هنرمندان و مدیران مسئول و اتحاد این دو گروه میتواند بهشدت پیشبرنده باشد.
وی افزود: سینمای مقاومت همانطور كه از نامش هم پیداست یك سینمای حماسی و ظلمستیز با كاراكترهای شجاع، مقاوم و در نهایت صبور است كه البته تمام اینها به جنس فیلمنامه و موضوع و دغدغه فیلمساز برمیگردد.
فیلمنامهنویس و كارگردان انقلابی كشورمان گفت: سینمای ما از كمبود سوژههای اینچنینی رنج میبرد و بسیار رنجور و بیمار است اما اگر سینمای مقاومت و سینمای دفاع مقدس قوی داشته باشیم این اتفاقات نخواهد افتاد.
شاهحسینی ضمن گلایه از برخورد خصمانه مدیران فرهنگی نسبت به ساخت فیلم در محور مقاومت بیان كرد: جالب است وقتی یك سمینار و یا یك مجلس ختم شهید برگزار میشود، ناگهان همه انقلابی میشوند و شعار میدهند اما وقتی از همین مدیرمسئول برای ساخت یك فیلم در محور مقاومت كمك خواسته میشود، طوری نگاه میكند كه گویا خودش یك فلسطینی و نیروی حماس است و ما یك اسرائیلی هستیم.
وی افزود: بنده تقریباً 10 سال است كه برای تولید فیلم «به كودكان شلیك نكنید» جهاد و ایثار میكنم و تركش میخورم چون قرار است در رابطه با محور مقاومت فیلم بسازم.
این فیلمنامهنویس و كارگردان تصریح كرد: باوجوداینكه همه مردم دنیا میدانند آمریكا بهعنوان محور شرارت تمام منطقه را به آتش كشیده اما متأسفانه مسئولان فرهنگی ما در شعاردادن اول و نمونه هستند و وقتی پای عمل میرسد، قدم به میدان نمیگذارند.
شاهحسینی از شخصیت یحیی السنوار بهعنوان یك شاهكار باعظمت تعبیر كرد و گفت: این شخصیت مجاهد قبل از شهادت 72 ساعت گرسنه بوده و سكانس پایانی زندگی این شهید و در لحظهای كه چوب را پرتاب میكند، میتواند دنیا را تكان دهد.
وی افزود: متأسفانه ما در زمینه فرهنگی قدمی برنداشتیم و سكوت فرهنگی كردیم البته هنرمندان دغدغهمند هم تقصیری ندارند چون عامل نفوذ در مسئولان فرهنگی زیاد است. هر كودكی كه از زیر آوار به بیرون كشیده میشود، یك فیلم سینمایی مقاومت است كه با آن میتوان دنیا را تكان داد.
فیلمنامهنویس و كارگردان برجسته كشورمان با اشاره به دغدغه جدی مقام معظم رهبری و امام راحل در این زمینه اظهار كرد: هر فیلم سینمایی در عرصه مقاومت حكم یك موشك را دارد و هیچ گنبد آهنینی نمیتواند جلوی اثر هنری و فیلم سینمایی را بگیرد لذا اگر در این 50 سال كار فرهنگی كرده بودیم تمام منطقه تحتتأثیر قرار میگرفت.
شاهحسینی در رادیو مقاومت با بیان اینكه جنس فیلمنامه میتواند جوانان را تربیت و هدایت كند، تصریح كرد: مسئولانی كه به اشتباه روی صندلیهای غصبی فرهنگی نشستند، از نفوذ فرهنگ دفاع مقدس و سینمای مقاومت در بازار، گمرك، ادارات و سینما میترسند چون اگر این فرهنگ جاری شود هیچوقت اختلاسی صورت نمیگیرد و آقازادههایشان نمیتوانند بهراحتی در مراكز فرهنگی ساختگی، حقوق نجومی بگیرند و لذا صرفاً در مراسمات شعار میدهند.
وی افزود: وجه ظاهری سینمای دفاع مقدس و سینمای مقاومت به لوكیشن و ادوات و لباسها و قهرمانان برمیگردد و با وجه ظاهری ژانرهای دیگر كه در آپارتمان و خیابان و فروشگاه و در مدرسه هم ساخته میشوند متفاوت است و از نظر محتوایی و باطنی هم معمولاً فیلمهای دفاع مقدسی و مقاومت بحث ایدئولوژیك و سرزمینی دارند اما در ژانرهای دیگر بیشتر مسائل شخصی و خصوصی مطرح است.
فیلمنامهنویس و كارگردان برجسته كشورمان از مسئولان ردهبالای كشور تقاضا كرد كه برای تغییر ذائقه فرهنگی جامعه سریعاً و قویاً اقدام كنند. طبق اولین بند اساسنامه خانه سینما، این خانه حق دخالت در امور سیاسی را ندارد و هرگز نباید فعالیت سیاسی كند اما از انتخابات دوم خرداد سال 1375 خانه نازنین و مقدس سینما خلاف اساسنامه حركت كرد و به یك قوطی حلبی صندوق رأی تبدیل و همه چیز جناحبندی شد.