كارشناس رسانه گفت: در حوزه مقاومت ظرف هشتاد سال یا از ابتدای خلقت انسان حرف تكراری نمی بینید و هر دو جمله اگر به ظاهر شبیه به هم باشند اما در مفاهیم با هم متفاوتند.
به گزارش رادیو مقاومت، علیرضا داودی كارشناس رسانه در برنامه عصر مقاومت گفت: شب گذشته تاكیدمان روی فرایند مقاومت و ایستگاه های تكاملی بود كه افراد ایستگاه به ایستگاه كه رد می كنند آرام آرام متوجه می شوند دچار تغییراتی شدند كه این تغییرات مبنا و اساس حركت مقاومتی را در افراد بالنده می كند و تكامل می دهد. حتی برخی اوقات كه انسان فكرش را نمی كند به دلیل حركتی كه در این مسیر دارد به او اعطا می شود.
وی ادامه داد: با توجه به فرایندی كه حوزه مقاومت دارد قاعدتا ایستگاه هایی مترتب این فضا هست و این ایستگاه ها هر كدام بعدی از تكامل را ایجاد می كنند. البته یك مسئله خیلی مهمی هم در این میان مطرح است كه خیلی ها مسیری كه طی می كنند را لزوما سی چهل پنجاه سال نیاز ندارند و خیلی وقت ها یك حركت یك اتصال و نیت می تواند شما را ده سال پانزده سال جلو بیندازد.
وی افزود: برای همین است نوع اقدامی كه در حوزه مقاومت صورت می گیرد چیزی فارغ از مهندسی های ذهنی ما دو دو تا چهار تای معمول است. مثال های زیادی در این خصوص وجود دارد مثل حاج قاسم و شهید حججی و بسیاری از شهدایی كه در این حوزه دیدیم. هر كدام تك به تك مصداق این مسئله هستند. اما یكی از ایستگاه هایی كه خیلی خوب است به آن بپردازیم و درباره اش صحبت كنیم بحث چگونگی قرار گرفتن در این مسیر است و آنهم در ایستگاه هایی است كه به آنها پرش می گویند.
وی افزود: آیت اله بهاء الدینی می فرمایند: سعی كنید پایتان را از كشتی سید الشهدا (ع) بیرون نگذارید و دائما به امری از امور این دستگاه از دستگاه امام حسین (ع) مشغول باشید تا بتوانید به نقطه ای برسید. اساسا حساب و كتاب آن دنیا خیلی دقیق تر از آنچه كه به آن فكر می كنیم هست.
داودی گفت: یكی از مواردی كه در حوزه مقاومت مطرح می شود حوزه توكل و توسل است و اینكه شما در چه فضایی قرار بگیرید و با چه فضایی حركت كنید و از كدام منظر به آن فضا نگاه كنید ولو به اندازه چای دادن و كفش جفت كردن و ... هر چیزی كه در این فضا اتفاق می افتد باید دقتی به آن داشته باشیم كه این اصل برای ما وجود دارد. حركت در مسیر ابا عبداله درست است كه به نام ابا عبداله است اما منظور 124 هزار پیامبر و 14 معصوم در این حوزه تلقی می شود و یك خاصیت ها و مفاهیمی دارد.
وی گفت: بعضا برخی افراد كه می خواهند یك تخفیفی بدهند و موضوعی را خفیف كنند می گویند فلانی كار هیئتی نكن و كار هیئتی را بی نظم بودن می دانند. در حالیكه اگر نگاه كنید موضوع هیئت یكی از سیستماتیك ترین و تشكیلاتی ترین اجتماعاتی است كه اتفاق می افتد و همه موارد آن مشخص است و اهداف و نیت ها و نتایجش مشخص است و در نهایت اینكه یك مسیر است و كسی كه در آن قرار می گیرد به نتیجه فكر نمی كند و نتیجه اعطا می شود. بنابراین وقتی صحبت از یك فرایند هیئتی می كنیم داریم از سلسله ایستگاه های مختلفی صحبت می كنیم كه به فرمایش مرحوم بهاءالدینی همین نكته اش می تواند برای ما نجات بخش باشد.
وی ادامه داد: حوزه مقاومت با رعایت همه جوانب و موضوعاتی كه دارد یك حوزه كاملا تشكیلاتی و توسلی و توكلی است. وقتی وارد این حوزه می شویم باید در یكی از این ایستگاه ها كه بحث ایستگاه توسل و توكل تعبیر می شود، جنس اتصال خودتان به یك مبدایی كه می تواند نجات بخش باشد، را پیدا كنید. نباید در این مسیر بی مهابا حركت كرد و ادعاها و آزرده خاطرهایی وجود داشته باشد و سراسر نظم و حركت و امید است.
وی افزود: بسیاری از نشدنی ها را در خاطرات عزیزان در حوزه مقاومت مطالعه كنید. نشدنی ترین كارها را با رمزی تحت عنوان توكل و توسل انجام می دادند. یكی از دوستان جمله قشنگی می گفت كه غمت نباشه خدا خودش درست می كنه توكلت كجا رفته؟ با شنیدن این جمله دل آدم قرص می شود. ایمان به توكل و ایمان به توسل برای حركت در مسیر نشدن ها كه تبدیل به شدن ها می شود یكی از ایستگاه هایی است كه حوزه مقاومت را بالنده و غالب می كند. برای همین است كه در حوزه مقاومت عبارت معروف حزب الله غالبون مثل تیتر خودش را نشان می دهد. البته مسئله هایی هم برای ما حائز اهمیت است و این فضا با ادا و اطوار جور در نمی آید و ما خیلی وقت ها ضعف های بنیادین خودمان را به دلیل عدم پرداخت به آن به حساب محاسبات جدی لاینفك از حوزه مقاومت می گذاریم.
وی افزود: در حوزه مقاومت هیچ حرف تكراری نداریم. در حوزه مقاومت ظرف هشتاد سال یا از ابتدای خلقت انسان حرف تكراری نمی بینید و هر دو جمله اگر به ظاهر شبیه به هم باشند اما در مفاهیم با هم متفاوتند. حوزه مقاومت مرتبا در حال تكامل فزاینده است، البته حوزه ضد مقاومت هم درون خودش تكامل دارد اما جنس تكامل در حوزه ضد مقاومت و مقاومت با هم متفاوت است. خیلی باید مراقب بود خیلی وقت ها حوزه ضد مقاومت در لباس ظاهر شبیه به مقاومت است و خودش را در ایستگاه های مختلف به افرادی كه می خواهند مسیر را طی كنند تحمیل می كند. وقتی توكل و توسل را وسط می گذارید از طرفی نقاطی مثل اوج، غرور، تك روی و من هستم و نفس فزاینده مرتبا رو به رشد در مقابلش صف آرایی می كند. اما مسئله ای وجود دارد آنهم اینكه حوزه اتصال مقاومت به تكامل، حوزه تكامل روح بشر است و نفسی كه در چنگال روح قرار می گیرد قاعدتا همیشه تابع خواهد بود و در مسیر فزایندگی سرعت زیادی دارد. اما در حوزه ضد مقاومت این منبع اتصال انسانی است و الهی نیست. توكل به حضرت زهرا (س) كه بسیار در بحث مقاومت آن را شنیدیم با توسل و توكل به تانك و توپ و افراد و نقشه و میدان و ... خیلی متفاوت است. علیرغم اینكه در حالت اول هم نفی نمی كنیم. ما تصویر خیلی جدی در حوزه موشكی داریم و موشكی می بینیم كه روی آن نوشته مرگ بر اسرائیل یعنی موشك هست اما آن فردی كه این موشك را هدایت می كند طی محاسباتی كه داشتیم در طول اعتقاد به توسل و توكلی است كه ما داریم پس قطعا به هدف خواهد خورد.
وی ادامه داد: برای همین می بینید شرایطی كه حوزه ضد مقاومت امروز در دنیا پیدا كرده است، فرقی نمی كند. حوزه ای است كه توانایی پاسخ گفتن یارای مقاومت و پاسخ گفتن در مقابل جریان مقاومت را ندارد. اگر ما این را به عنوان ایستگاه جدید در نظر داشته باشیم حالا متوجه می شویم كه در جای جای وصیت نامه شهدا در حوزه مقاومت اسامی اهل بیت آمده و روی برخی آنها تاكیدات ویژه ای شده است و نهایتا از آن به عنوان اسطوره مقاومت و سردار دلها یا شهید مقاومت یاد می كنیم.
وی در ادامه بیان داشت: این همان مسیری است كه امثال بنده وقتی خیلی روی آن مداقه می كنیم تازه متوجه می شویم چه فرصت هایی وجود دارد كه نباید از دست بدهیم. این نكته را هم نباید فراموش كنیم، آیت اله بهجت می فرمایند برای اهل ولا مطلب روشن است و هر چه بیشتر مبتلا گردند یقین شان بیشتر می شود. این خیلی مهم است كه شما حوزه ابتلا را در حوزه مقاومت، حوزه رسیدن به یقین بدانید. پس قاعدتا ابتلاها و تمام عذرهایی كه وجود دارد یقینی پشتش وجود دارد كه برای مقاومت یك شاه بیت است. خیلی ها حوزه مقاومت را حوزه سطحی می بینند در حالیكه لایه به لایه خود مقاومت فارغ از نتیجه اش شهادت ابدی است و خوشا به حال آنهایی كه در این ایستگاه توكلشان حقیقی و توسلشان عینی است.
انتهای پیام/