كارشناس رسانه گفت: حوزه مقاومت رمز یك بار مصرف ندارد و هر كسی آمد نباید باور كرد. چراكه اگر رمز یك بار مصرف بود همان 1400 سال پیش در كربلا تمام می شد و یك رمز از عاشورا باقی مانده و همان یك رمز دارد هنوز كار می كند.
به گزارش روابط عمومی رادیو مقاومت، علیرضا داودی كارشناس رسانه در برنامه عصر مقاومت گفت: حوزه مراقبت حوزه ای نیست كه بگوییم به همین راحتی ها می شود حل و فصلش كرد. حوزه مراقبت واژه ای در متن خود دارد كه آن واژه اهمیت دارد و آنهم كلمه ای است تحت عنوان انقلاب. وقتی شما می گویید مراقبت مقاومت و انقلاب، انقلابی كه بر اثر مراقبت شما در حوزه مقاومت به دست آمده باشد غیر قابل از بین رفتن و نابود شدن است و این تعابیر باید كنار هم چیده شود.
وی ادامه داد: شما وقتی درون خودت انقلاب كردی توانستی مراقبتی (مراقبه) در خود ایجاد كنی. شما وقتی انقلاب را به واسطه مراقبت در حوزه مقاومت شكل دادید حالا به مسیری می رسی كه این مسیر دو بخش دارد. بخش اول این است كه بخواهید یا نخواهید مصداق یك الگو شدید بخش دوم بخواهید یا نخواهید الگو برای دیگرانی كه می خواهند مصداق شوند شدید. وقتی این مسیر در حوزه انقلاب طی می شود یعنی یك دگرگونی بسیار جدی و فقط باید به سه مسئله جدی اشاره داشت.
وی افزود: وقتی می گوییم مقاومت انقلاب مراقبت ضد آنها هم وجود دارد. مفاهیم آنقدر در دنیای امروز لغزنده شدند و چسبندگی شان به ضد خودشان آنقدر زیاد شده كه اگر حواستان جمع نباشد یكباره می بینید قلب به مفهوم صد در صد مغایر با آنچه فكر می كنید شدید و این اتفاق بسیار عجیبی است كه امروز رخ می دهد. مقاومت یك مسیر است مراقبت ایستگاه های متنوع در آن مسیر است و انقلاب نتیجه این مسیر و ایستگاه هایش است. وقتی این سه را كنار هم قرار دهید كم كم تبدیل به یك انسانی می شوید فراتر از آنچه در اطرافشان وجود دارد. شاید خودتان این ارتقا را حس نكنید اما دیگرانی كه در كنارتان هستند این را می فهمند و این ارتقا كم كم حالت كشندگی پیدا می كند و در مداری كه قرار است قرار می دهد.
داودی گفت: وقتی از شهدای مقاومت و ایثارگران و میدان عمل می كنیم داریم از همان نقطه صد كه نقطه یك موضوعات دیگر است یعنی از آن انقلاب صحبت می كنیم. لزوما هر تغییری انقلاب نیست. اینكه من بگویم این وسیله ها را جا به جا كنید اصلا اسمش انقلاب نیست و انقلاب مبتنی بر چهارچوب های سخت نیست بلكه مبتنی بر درونیاتی است كه شما را تبدیل به انسان كارآمد می كند. پس اگر تغییری حاصل شد و كارآمدی حاصل نشد اسمش انقلاب نیست و حتی تحول هم رخ نداده است.
وی افزود: اولین نكته این است كه موضوعات تعبیری موضوعات انقلابی تلقی نمی شوند اما قاعدتا هر فردی درونش انقلابی رخ می دهد یعنی دارد تغییراتی را تجربه می كند پس این دو در كنار هم مفهومش تعریف می شود. نكته دوم این است كه انقلاب درون افراد محصول زمان و مكان و محصور در این دو نیست بلكه محصول یك فرایند است كه در هیچ فرایندی محصور نیست. پس بنابراین مفهوم انقلاب چه در ایران و چه در لبنان و ... شمایی كه درونت انقلاب رخ داده است ظهور و بروزت متناسب و همراه می شود با فضایی كه در به آن مسئله نیازی وجود دارد.
این كارشناس رسانه گفت: درست است انقلاب در یك فرد صورت می گیرد اما انقلاب سرایت نكرده به جمع یك جای كارش می لنگد. كجای كارش؟ آنجا كه نمی تواند نقطه تثبیت روی حوزه انقلاب درون خودش برای آن مراقبت جهت افزایش ارزش افزوده در حوزه مقاومت ایجاد كند. پس تا به اینجا به این نتیجه می رسیم كه اساسا وقتی انقلاب درون انسان صورت می گیرد شما نسبت به آنچه كه متعلقات عادی دیگران تلقی می شود یك فاصله معناداری می گیری. این به منزله نخواستن نیست و حرمت و احترام به این امور هم بیشتر می شود اما در سطوح مختلف استفاده می شود.
وی ادامه داد: در حوزه مقاومت هر آنچه كه رنگ تعلق دارد، رنگ می بازد چون هدف و مسیر و نگاه تغییر می كند. نكته دوم این است كه وقتی درونتان انقلاب انجام شد به شما انقلابی می گویند. اگر گفتند انقلابی و شما تقیه كردی پس این انقلاب درونت درست شكل نگرفته است و در مراقبه و مقاومت درست عمل نكردی. در حوزه مقاومت و مراقبت زمانی كه افراد انقلابی می شوند دست و پا زدن برای دیده شدن یعنی باطل كردن تمام آنچه به عنوان مراقبت و مقاومت از آن یاد می كنید.
وی افزود: مرز باریكی وجود دارد و آنهم این است كه بحث گم نامی و بی نامی خیلی دارای اهمیت است. رعایت این مرز باریك را باید همیشه در نظر داشته باشید. در این فضا ما به مرحله جدال می رسیم. مرحله جدال مرحله ای است كه یا به مقاومت می چسبد یا همه مسیر را باطل می كند و جدال هم یك چیز بیشتر نیست و فقط و فقط برای قانع كردن خود است. اگر درون خودت جدال كردی و خودت را قانع كردی كه انقلابی بمانی و به مراقبت ادامه دهی و در مسیر مقاومت حركت كنی در نهایت حاج قاسم سلیمانی هستی! اما اگر جدال درون شما به سمت دیگری رفت حتی اگر در سپاه امام حسینم (ع) باشی اما باز هم شبی كه چراغ ها را خاموش كردند می روی.
وی افزود: حوزه مقاومت حوزه جدال است و تمام شهدایی كه در حوزه مقاومت می بینید یا نام آورانی كه امروز در حوزه مقاومت می بینید در این مرحله جدال بودند كه موفق شدند و بعد ازموفقیت،خریدشان. جدال درون شما به شما جسارت می دهد.میدان عرصه تقابل جدال ها است. چطور می توانید درون خودتان جدال نداشته باشید و در مواجهه با شبهات قرار بگیری و اینها شما را از پای در نیاورد. مژر اینكه یك بار تكلیف جدال درونی خودت را مشخص كرده باشید به همین خاطر است كه وقتی در مرحله انتخاب كردن و انتخاب شدن قرار می گیرید قوه های جدالی است كه در شما تبلور پیدا كرده است نه مفاهیم دم دستی.
داودی ادامه داد: مقاومت و جدال مثل دو طرف یك دست بند می مانند كه وقتی به هم می رسند و این گوی ها به هم می چسبد یك جریانی اینجا رخ می دهد. جریان از بیرون من به درون من و از و نشانه گذاری از درون من به بیرون من. برای همین عمده افرادی كه در حوزه مقاومت هستند تبع عالمانه خادمانه عارفانه پیدا می كنند. در بحث جدال به اسم مقاومت، عمله ظلم شدن خیلی حطرناك است و این تحریف حوزه مقاومت خرد دانش بینش روش منش و نگرش است.
وی ادامه داد: مهم ترین موضوع خال جوش بین مقاومت و جدال در سر تیتر موضوعاتشان هم الا و لابد مسئله ولایت است. جدال بر سر ولایت درون خودمان خیلی مهم است. حالا شما یا ولایت مداری یا ولایت پذیری یا ولایت گریز. ولایت گریزها اصلا كاری ندارند اما ولایت مدارها و ولایت پذیرها فرقشان در یك چیز است. به سومی ولایت می گوید بمیر می گوید چرا باید بمیر؟ در دومی وقتی می گویید ولایت بشود می پرسد چرا؟ سوال خیلی وقت ها كار را خراب می كند. جایی كه پای ولایت رسید به اسم مراقبت خلاف مسیر حركت می كنند و اینها در مسیر مقاومت حركت نخواهند كرد. چون سردسته این آدم ها یا ناكسین است یا مارقین است یا قاسطین و از این سه حالت خارج نیست. در نتیجه ولایت عضو هیچ دسته و گروه و فرقه ای نیست.
وی افزود: حوزه مقاومت رمز یك بار مصرف ندارد و هر كسی آمد نباید باور كرد. چراكه اگر رمز یك بار مصرف بود همان 1400 سال پیش در كربلا تمام می شد و یك رمز از عاشورا باقی مانده و همان یك رمز دارد هنوز كار می كند و به هر قفلی می زنی باز می كند. رمز در مقاومت ثابت است.
انتهای پیام/