كارشناس رسانه گفت: راهپیمایی اربعین از بركات حضور ایران در عراق بود و در این تردید نكنید و نتیجه اخلاص بین ایران و عراق باعث شد این دو كشور از هم جدا نشوند.
به گزارش روابط عمومی رادیو مقاومت، علیرضا داودی در برنامه عصر مقاومت گفت: زمانی ك در عراق و سوریه بعد از ماجراهایی كه در سوریه اتفاق افتاد ایران حضور مستشاری داشت. مسیر عبور داعش و جنس درخواستی كه از سمت عراق به ایران شد جنس متفاوتی بود به این معنا كه شاید برای نخستین بار بود كه دشمن حاضر در منطقه باعث شده بود كشورهای كه همسو هستند، هم نسبت به كشورهایی كه در داخل منطقه مغایرت دارند و هم نسبت به كشورهایی كه خارج از منطقه بر این حملات و حضور اصرار دارند اتحاد برای حضور هم داشته باشند. پس جنس حضور در عراق و سوریه اولا مستشاری بود ثانیا بر اساس درخواست كشورها صورت گرفت ثالثا برای دفع شر و دشمن مشترك اتفاق افتاد. رابعا به نوعی جلوگیری از گسترش و نفوذ این جریان ها بود.
وی ادامه داد: در حوزه سوریه تفاوت هایی با عراق داشت. سوریه مدخل ورودی جریان های داعش محسوب می شد آن هم بسیار سنگین. جنس حضور در سوریه یك جنس مستشاری تمام عیار بود كه همه جنبه ها را در بر می گرفت. جبهه سوریه جبهه تك بعدی نبود و یك جبهه مبارزه تمام عیار فرهنگی اقتصادی سیاسی امنیتی و نظامی بود. زمانی كه ما در سوریه حضور پیدا كردیم بحث بر سر صیانت از مرزهای تثبیت شده مسلمانان بود و بحث شیعه و سنی مطرح نیست. یك گام آن سمت تر بحث بر سر تهدید انسانیت است برای همین است كه می بینید حاج قاسم صیانت از انسانیت را در سوریه به عنوان راهبرد اصلی قرار می دهد.
وی افزود: سوریه شرایط نوك پیكانی را داشت اما عراق یك گام عقب تر بود. نكته بعدی اینكه عراق منتظر چنین موضوعی بود اما سوریه درگیر چنین مسائلی نبوده است و نوع نگاهی كه در سوریه بود جنگ تمام عیاری بود.جنس مقاومت. در سوریه چهار ساحت داشت: ساحت بین المللی، ساحت بین دولتی، ساحت ایران در سوریه و ساحت همه منطقه در سوریه بود.
وی ادامه داد: ماموریت داعش تجزیه عراق و سوریه بود. حضور جریان مقاومت در سوریه به منزله تلاش برای تجزیه نشدن این كشور و عدم استمرار این فضا به سایر كشورها است.
وی افزود: محور مقاومت آنقدر توانمندی داشت كه كشوری مثل روسیه را وارد این بلوك كند و معادلات اینجا برمی گردد. شرایطی كه در سوریه رخ داد شرایط حضور عقلانی مهندسی شده توام با گره خوردن با مبانی ایدئولوژیكی است. سوریه می شود مركز تحول ایدئولوژیكی ما برای همین است كه به شهدایمان در سوریه می گوییم شهدای مدافع حرم پس این عقلانیت كنار این ایدئولوژی قرار می گیرد و قدرت این ایدئولوژی تمام منطق را تحت الشعاع خود قرار می دهد و مسئله دیگر مسئله زدن و خوردن نیست و مسئله یك عمر صبوری برای گرفتن انتقام است.
وی ادامه داد: در روز عاشورا آنچه در كربلا مسلمان را در مقابل امام قرار داد انحراف و جهل و پر شدن شكم ها از حرام بود. آنچه ما را در سوریه در مقابل تكفیری ها قرار داد به این انگیزه بود كه باید انتقام آن واقعه گرفته شود. بعد از شهادت حاج قاسم بحث انتقام سخت مطرح شد. قبل از شهادت حاج قاسم انتقام گرفتیم و بعد از شهادت انتقام ضریب خورد. داعش امتداد همان تفكر بود كه در سوریه ظهور و بروز كرد و این بار تمام توان شیطان یك جا تبلور پیدا كرده بود و داعش فقط این پرچم و ابوبكر بغدادی نبود و داعش تبلور تمام جهان كفر بود.
وی افزود: اگر ما احساس كنیم شری در عاشورا در كربلا در مقابل امام ایستاد ما در سوریه اثباتمان این بود كه از جان می گذریم اما از حریم و حرم نمی گذریم. اگر ما در سوریه نمی رفتیم همه این حرف ها باطل بود. حاج قاسم تاریخ را اثبات كردند آنهم برای آیندگان. وقتی درباره سوریه صحبت می كنیم داریم درباره اثبات كارآمدی ایدئولوژی ملی گرایانه به وسعت منطقه گرایی مان صحبت می كنیم.
داودی ادامه داد: عراق خط الراس استراتژیك ما تلقی می شود. ما با عراقی ها امتداد یك تمدنیم و حوزه عراق بسیار پیچیده است از حیث جغرافیایی و امنیتی. امریكایی ها تمام مبانی اقتداری خودشان را در عراق پهن كردند و پایگاه عین الاسد در عراق یعنی كل منطقه غرب آسیا. آمریكایی ها در افغانستان میخ را در منطقه كوبیدند در عراق سپر حفاظتی برایش ایجاد كردند. امریكایی ها در عراق 1900 ان جی او درست كردند كه كارشان زمین گیر كردن عراق است.
این كارشناس رسانه گفت: حاج قاسم برای عراق كار می كرد و تلاش می كرد. راهپیمایی اربعین از بركات حضور ایران در عراق بود و در این تردید نكنید. نتیجه اخلاص بین ایران و عراق باعث شد این دو كشور از هم جدا نشوند. راه بقیع از قدس می گذرد راه قدس از دمشق و راه دمشق هم از بین الحرمین می گذرد و اگر كسی توانست خلاف این را ثابت كند مخلص او هستم.
انتهای پیام/