تهیهكننده سینمای دفاع مقدس، وضعیت معیشتی بسیاری از هنرمندان حتی در عرصه غیردفاع مقدسی را نامطلوب خواند و گفت: تأمین لوازم جنگی و تغذیهای و امكانات برای ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس هزینه بسیار بالایی دارد.
ناصر شفق بنیانگذار انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و تهیهكننده سینمای دفاع مقدس در مصاحبه تلفنی با برنامه «مثنوی حماسه» رادیو مقاومت اظهار كرد: مهمترین فیلم مقاومت بهصورت واقعی فیلم «بازمانده» مرحوم سیفالله داد بود كه توانست بخش مهمی از این واقعه را به ثبت و ضبط برساند. در زمان ورود سیفالله داد به معاونت سینمایی تفكر بیتوجهی به سینما در حال شكلگیری بود درحالیكه سینما یكی از مهمترین و زیباترین ابزاری بود كه میتوانست در جهت اندیشه و تفكرِ این سرزمین قرار گیرد.
بنیانگذار انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از فیلمهای «نسل سوخته» رسول ملاقلیپور، «دوئل» احمدرضا درویش و «آژانس شیشهای» بهعنوان فیلمهای تأثیرگذار در تاریخ سینمای اجتماعی دفاع مقدس و سینمای مقاومت یادكرد و گفت: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در سال 77 به این نتیجه رسید كه سینمای مقاومت و سینمای انسانگرا، خردمندانه و معناگرا زمانی شكل میگیرد كه برای این نوع فیلمها سالن وجود داشته باشد چون مشكل كمبود سالن به قدری بود كه فیلمهای دفاع مقدس در هزارتوی رقابت ناعادلانه با فیلمهای دیگر قرار میگرفت و عملاً امكان فروش آنها از بین میرفت.
شفق یادآور شد: هزینه تولید فیلم در سینمای دفاع مقدس دو سه برابر و حتی چهار برابر فیلمهای خانوادگی و اجتماعی بود و لذا از نظر گیشه كفاف هزینهها را نمیداد و متأسفانه این مابهالتفاوت از جایی جبران نمیشد.
وی افزود: تأمین لوازم جنگی و تغذیه و امكانات برای ساختن فیلم در حوزه دفاع مقدس هزینه بسیار بالایی دارد.
بنیانگذار انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در مصاحبه با رادیو مقاومت بیان كرد: ایكاش اسم انجمن سینمای دفاع مقدس را انجمن صلح مقدس میگذاشتیم چون بشر بیشتر به صلح نیاز دارد تا جنگ و اگر اكنون سینمای مقاومت داریم برای حمایت از مظلومان و علیه ظالمان است.
وی از ذائقهسازی مناسب این انجمن در دهه 70 و فروش بالای فیلمهای دفاع مقدسی سخن گفت و اظهار كرد: امیدوارم انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به مجموعهها و نیروهای خود كه اكنون كارآزمودهتر شدند، برگردد تا فیلمهای بهتری در این زمینه تولید شود.
این تهیهكننده سینمای دفاع مقدس در مصاحبه با رادیو مقاومت، فیلم «باشو غریبه كوچك» استاد بهرام بیضایی را یكی از بهترین و زیباترین فیلمهای سینمای مقاومت توصیف كرد و گفت: بنده این فیلم را یكبار در ایران و یكبار هم در آلمان دیدم اما تأثیرگذاری این فیلم بر فیلمسازان آلمانی بینظیر بود بطوریكه آنها با ظلمی كه به مردم ایران شده بود، بهشدت همدردی میكردند.